SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI CHARYTATYWNEJ PRZY PARAFII RZYMSKOKATOLICKIEJ NAJŚWIĘTSZEGO SERCA PANA JEZUSA „POMÓŻMY UBOGIM” W BIERACH
- 1. Nazwa, siedziba i adres organizacji;
Fundacja Charytatywna przy Parafii Rzymskokatolickiej Najświętszego Serca Pana Jezusa
„ Pomóżmy Ubogim” w Bierach.
Adres: Biery 204, 43-386 Świętoszówka
- 2. Wskazanie właściwego sądu prowadzącego rejestr lub innego organu prowadzącego rejestr, data wpisu, numer w ewidencji oraz statystyczny numer identyfikacyjny
w systemie REGON;
Fundacja została zarejestrowana jest w Krajowym Rejestrze Sądowym w Bielsku-Białej
dnia 25.03.2008 roku pod numerem 00000298573.
NIP: 937-255-51-30
Regon: 240844350
- 3. Dane dotyczące członków zarządu (imię i nazwisko oraz funkcja);
Ewa Pyka – Prezes Zarządu
Zam.43-386 Biery 81
Jan Froelich - członek Zarządu
Zam. 43-386 Biery 204
Magdalena Pierzyna - członek Zarządu
Zam. 43-385 Jasienica 520
Jan Smoter - członek Zarządu
Zam. 43-386 Biery 249
Małgorzata Waliczek - członek Zarządu
Zam. 43-386 Biery 198
- 4. Określenie celów statutowych fundacji;
a. doraźna lub stała pomoc finansową dla rodzin i osób w trudnej sytuacji materialnej wolnych od alkoholizmu i narkomani
b. pomoc materialna (nie w formie pieniężnej) dla biednych, ze szczególnym uwzględnieniem dobra dzieci, w rodzinach patologicznych
c. pomoc finansowa i materialna dla instytucji, które roztaczają opiekę nad ubogimi
d. finansowanie dożywiania dzieci z rodzin ubogich prowadzone przez szkoły
e. organizowanie lub finansowanie wypoczynku dzieci i młodzieży z rodzin ubogich i dotkniętych patologią
f. fundowanie stypendium dla dzieci i młodzieży z rodzin o trudnej sytuacji materialnej w celu umożliwienia im zdobycia wykształcenia i zawodu
g. finansowanie akcji nastawionych na przeciwdziałanie patologiom wśród dzieci i młodzieży
h. organizowanie imprez kulturalnych i zabaw dla dzieci z rodzin ubogich ze szczególnym uwzględnieniem zagrożonych patologią
i. pomoc finansowa bądź rzeczowa w wypadkach losowych i chorobach
j. pomoc finansowa dla osób podejmujących wysiłek w kierunku uzyskania kwalifikacji lub zmiany zawodu w celu wyjścia z ubóstwa.
- 5. Zakres działalności statutowej:
Fundacja podjęła wymienione niżej działania.
Fundacja objęła pomocą w postaci paczek żywnościowych rodziny będące w trudnej sytuacji materialnej ze względu na niskie dochody i w połączeniu z trudnościami wynikającymi z choroby czy koniecznością stałego leczenia.
Osoby te zostały wytypowane po konsultacji z pracownikami opieki społecznej bądź proboszczami parafii, w których zamieszkują lub z dyrekcjami szkół. W ciągu roku było to od 30do 32 rodzin i 4 osoby samotne. Pomoc żywnościowa przekazywana co miesiąc ma wartość do 250 zł dla wielodzietnej rodziny i do140 zł dla osoby samotnej lub rodziny z jednym lub dwójką dzieci.
Kontynuowana była pomoc w postaci posiłków dla dzieci w trzech szkołach. Tą drogą pomoc otrzymywało do czerwca 10 uczniów, a do grudnia 4 z Gminy Jasienica. Osoby zostały wytypowane przez Dyrekcje szkół. Dwie osoby otrzymały pomoc w zakupie lekarstw. W sierpniu zorganizowany był dwutygodniowy wyjazd dla 26 dzieci nad nasze morze do Jastarni. W grudniu dzięki akcji i „Ty te Święta możesz uczynić radośniejsze,” 16 rodzin w tym samotne osoby otrzymały dary zebrane w kościele. Ponadto realizujemy Projekt: Synergia społeczna w Gminie Jasienica, współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego .Programem objęte są osoby z naszej Gminy wytypowane przez Opieke Społeczną. Realizujemy Program Operacyjny Pomocy Zywnościowej 2014-2020 Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym z Caritas, którym objętych jest 17 rodzin. Zorganizowaliśmy akcje zbiórki odzieży męskiej dla osób przebywających w Domu opieki w Bobku kołoChełmka.
Wszystkie środki wykorzystane w dotychczasowej działalności pochodziły od ofiarodawców indywidualnych i z 1% z podatku
Fundacja wspierana jest przez grono wolontariuszy: 12 kierowców dostarczających dary do podopiecznych;(w zależności od potrzeb) 5 osób przygotowujących paczki żywnościowe i 3 osoby zajmujące się zaopatrzeniem .Artykuły żywnościowe dostarczane są w dniu przygotowania paczek i w tym samym dniu lub następnym dostarczane potrzebującym.
6. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej;
7. Źródła przychodów:
Darowizny 72 590,00zł
Przychody z tytułu 1% OPP 10 672,30zł
Odsetki od środków na rach.bankowym 0,00zł
Składki członkowskie : 0,00zł
Dotacja : 178 713,23zł
8. Poniesione koszty:
Koszty realizacji celów statutowych 117 263,00zł
Koszty usługi obce 116 237,75zł
Koszty statutowe :wynagrodzenia 7 771,04zł
Prowizje i opłaty bankowe 748,96zł
Amortyzacja 35 631,10zł
9. Dane personalne:
Fundacja nie zatrudnia pracowników, nikt z członków Zarządu nie pobiera wynagrodzenia w jakiejkolwiek postaci.
Fundacja nie udzieliła pożyczek, nie zakładała lokat terminowych, nie nabyła akcji, obligacji , udziałów w innych instytucjach .
W roku 2016 nie zostały nabyte żadne nieruchomości ani środki trwałe.
W związku z tym iż Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej , nie wystąpiły zobowiązania podatkowe wobec budżetu państwa. Została złożona deklaracja roczna CIT-8 do Drugiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej zgodnie z terminem ustawowym.
10. W roku sprawozdawczym 2016 Fundacja została poddana czynnościom kontrolnym w dniach od 29 listopada do 01 grudnia 2016 r. Kontrolą prawidłowości realizacji projektu nr RPSL.09.01.05-24-043D/15 pn. ”Synergia społeczna w Gminie Jasienica” przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, kontrola nie wniosła żadnych zastrzeżeń.
11. W 2016 roku Zarząd fundacji podejmował decyzje w formie uchwał, uchwały dotyczyły zatwierdzenia sprawozdań finansowych, merytorycznych, z działalności oraz z rachunek zysków i strat za rok 2016 i realizacji projektów unijnych .